ANCRO
ANCRO

Bemutatkozó anyag

Programmenedzsment

Amikor egy szervezeten belül több párhuzamos, összefüggő, nagy horderejű projekt indul vagy már fut, akkor szükség van ezek összehangolására, folyamatos koordinálására, a folyamatos kommunikáció, illetve a keresztfunkcionális területek együttműködésének megvalósítására. Ezeknek a - többnyire hiányzó funkcióknak a - megvalósítására célszerű egy úgynevezett multi-projekt menedzsment vagy programmenedzsment folyamat/szervezet kialakítása, amit egy programiroda tud hatékonyan ellátni. A program menedzsment kiterjed a projektek felső szintű menedzselésére, támogatására, koordinálására, adminisztrálására, valamint – tekintettel a projektek általában hosszabb életciklusára – a szükséges scope-költség-erőforrás változások kezelésére is.

Programiroda kialakításakor legfőbb cél egy olyan szervezet és működésmód létrehozása, mely képes hosszú távon ezen programmenedzsment feladatokat ellátni:

  • A Programiroda működési koncepciójának kialakítása;
  • Az iroda főbb feladatainak és felelősségi köreinek megtervezése;
  • A szervezet létrehozása;
  • A folyamatok és főbb működési mechanizmusok rendszerbe állítása;
  • A dokumentációs és adminisztrációs rend megvalósítása;
  • A támogató eszközök bevezetése;
  • Programiroda tagjainak oktatása a multi-projektmenedzsment alapjaira;
  • Bizonyos esetekben on-the-job módon, fokozatosan bevonásra kerülnek a tagok a Programiroda napi működtetésébe, majd átadjuk nekik a teljes működtetést.

 Programiroda működtetése esetében mi magunk látjuk el a programmenedzsment feladatokat az alábbiak szerint:

  • Az induló projektek definiálásában, tervezésében való részvétel;
  • Projektek dokumentációs, illetve adminisztrációs rendjének kialakítása;
  • Szakmai, üzleti, illetve menedzsment koordináció;
  • Erőforrás-gazdálkodás;
  • Projektek státuszának beszámoltatása, mérföldköveinek figyelemmel kísérése;
  • A projektek kommunikációja;
  • Kockázatkezelés, problémamenedzsment;
  • Projektek folyamat-minőségbiztosítása.